Team Jumbo-Visma en La Machine trappen partnership af met exclusief casual Giro-shirt
Team Jumbo-Visma heeft in La Machine een nieuwe casual kledingpartner gevonden. De sportploeg en het Nederlandse wielerlifestylemerk starten hun partnership met de lancering van een exclusief casual shirt dat is ontworpen ter ere van de Giro-winst van Primož Roglič. La Machine heeft zich tot 2025 aan de wielerploeg verbonden.
Afgelopen zondag won de Sloveense Roglič de Ronde van Italië. Het is voor het eerst sinds het bestaan van Team Jumbo-Visma dat de ploeg het algemeen klassement van deze wedstrijd wint. Zo’n bijzondere prestatie vraagt om een bijzonder aandenken. Samen met La Machine ontwikkelde Team Jumbo-Visma daarom een exclusief roze Giro-shirt, speciaal voor alle atleten, stafleden én fans. Het shirt is vanaf vandaag te bestellen als pre-order in de webshop.
Ook alle andere casual teamkleding voor de wielerploegen wordt vanaf heden geleverd door La Machine. Vanaf 1 juli aanstaande – als de Tour de France van start gaat – beschikken alle renners en stafleden over een set met casual kleding van het merk. De lijn is speciaal voor Team Jumbo-Visma ontwikkeld.
Elk kledingstuk is voorzien van een driekleurige baan: roze, geel en rood; een verwijzing naar de kleuren van de leiderstruien in de grote rondes.
"La Machine past goed bij onze filosofie en bij de uitstraling van de ploeg"
“La Machine is een Nederlands bedrijf voor en door wielerliefhebbers. Ze hebben veel tijd en energie gestoken in het ontwikkelen van de best mogelijk casuals voor de veeleisende prof”, aldus Sander Kruis, commercieel manager bij Team Jumbo-Visma. “Hun kleding is tijdloos, stijlvol en comfortabel en voldoet aan de hoogste (kwaliteits)eisen. Dat past goed bij onze filosofie en bij de uitstraling van onze ploeg.”
La Machine maakt dankzij dit partnership een debuut in de WorldTour. “Hiermee komt een jongensdroom komt uit”, stelt Rens Robroek, co-founder van La Machine. “Door de allersterkste wielerploeg ter wereld te kleden hebben we een unieke kans om de allerbeste renners ter wereld te vertegenwoordigen en daarmee onze zichtbaarheid te vergroten. Hiermee krijgt La Machine de mogelijkheid om op het allerhoogste podium te acteren.”