fr Tour de France Femmes avec Zwift
WorldTeam Women 26 jul '25 - 03 aug '25
7/9 Bourg-en-Bresse › Chambéry 159km
8/9 Chambéry › Saint-François Longchamp (Col de la Madeleine) 111km
9/9 Praz-sur-Arly › Châtel Les Portes du Soleil 124km
fr Tour Alsace
Development Team 30 jul '25 - 03 aug '25
3/5 Velleminfroy › La Planche des Belles Filles 141km
4/5 Ferrette › Altkirch 133km
5/5 Ribeauvillé › Champ du Feu 134km
es Donostia San Sebastian Klasikoa
WorldTeam Men 02 aug '25
1/1 San Sebastián › San Sebastián 211km
fr Kreiz Breizh Elites
Development Team 02 aug '25 - 04 aug '25
1/3 Calanhel › Gourin 192km
2/3 Domaine de Trévarez › Carhaix 161km
3/3 Grâces › Rostrenen 181km
pl Tour de Pologne
WorldTeam Men 04 aug '25 - 10 aug '25
1/7 Wrocław › Legnica 199km
2/7 Hotel Gołębiewski Karpacz › Karpacz 149km
3/7 Wałbrzych › Wałbrzych 159km
fr Tour de l'Ain
WorldTeam Men 06 aug '25 - 08 aug '25
1/3 Feillens › Lagnieu 163km
2/3 Saint-Vulbas › Lélex Monts-Jura 153km
3/3 Plateau d'Hauteville › Belley 130km
dk PostNord Tour of Denmark
WorldTeam Men 12 aug '25 - 16 aug '25
1/5 Nexø › Rønne 178km
2/5 Rødovre › Gladsaxe 115km
3/5 Kerteminde › Kerteminde 14km
cz Czech Tour
WorldTeam Men 14 aug '25 - 17 aug '25
1/4 Prague › Karlovy Vary 155km
2/4 Pardubice › Dlouhé Stráně 178km
3/4 Prostějov › Ostrava 159km
Het belang van de juiste band

Het belang van de juiste band

Het belang van de juiste band

Vittoria voorziet Team LottoNL-Jumbo van allerleisoorten banden die perfect aansluiten op de wensen en benodigdheden van renners tijdens de verschillende soorten wedstrijden en etappes. Tijdens mooi weer is de spanning zo’n 8 bar (oa. afhankelijk van het gewicht van de renner). Wanneer het nat is tijdens een etappe of wedstrijd, daarentegen, rijden de renners met een lagere spanning in de banden om ze meer grip te geven. Tijdens etappes en wedstrijden over kasseien rijden de renners met een bandenspanning die varieert tussen de 3,8 en 4,3 bar.

Tijdens Parijs- Roubaix dit weekend rijden de Team LottoNL-Jumbo renners niet alleen op iets zachtere banden, maar ook op bredere banden voor extra grip en comfort. Vittoria heeft speciaal voor dit soort wedstrijden tubes ontwikkelt die iets breder zijn, zo’n 28 millimeter in plaats van de gebruikelijke 25 millimeter (waar bijvoorbeeld ook de Ronde van Vlaanderen op verreden is afgelopen weekend). Zachtere banden geven meer grip, maar als ze te zacht zijn, rijdt je juist sneller lek. De afgelopen dagen hebben de renners Parijs- Roubaix verkent om de perfecte bandendruk te vinden!

Minder spanning in de banden is nadelig op het asfalt, maar ondanks dat de route eerst nog zo’n 120 kilometer over normale wegen trekt voor het de kasseien nadert, weegt dit niet op tegen de voordelen die het op de kasseien geeft! Daarnaast worden de tubes op de velg geplakt met speciale lijm van Vittoria. Het voordeel hiervan is dat je door kunt blijven fietsen ondanks dat de band lek is, omdat de tube op het wiel blijft liggen. Terwijl je bij een binnenband de kans hebt dat deze eruit loopt met een lek. 

Gerelateerde updates