Powered by
ch Tour de Suisse
WorldTeam Men 15 jun '25 - 22 jun '25
1/8 Küssnacht › Küssnacht 129km
2/8 Aarau › Schwarzsee 177km
3/8 Aarau › Heiden 195km
it Giro d'Italia Next Gen
Development Team 15 jun '25 - 22 jun '25
1/8 Rho › Rho 8km
2/8 Rho Fiera Milano › Cantù 146km
3/8 Albese Con Cassano › Passo del Maniva 144km
dk Copenhagen Sprint
WorldTeam Women 21 jun '25
1/1 Roskilde › Copenhagen 151km
dk Copenhagen Sprint
WorldTeam Men 22 jun '25
1/1 Roskilde › Copenhagen 235km
fr Tour de France
WorldTeam Men 05 jul '25 - 27 jul '25
1/21 Lille › Lille 185km
2/21 Lauwin-Planque › Boulogne-sur-Mer 212km
3/21 Valenciennes › Dunkerque 178km
it Giro d'Italia Women
WorldTeam Women 06 jul '25 - 13 jul '25
1/8 Bergamo › Bergamo 13km
2/8 Clusone › Aprica 99km
3/8 Vezza D'Oglio › Trento 124km
be Baloise Ladies Tour
WorldTeam Women 16 jul '25 - 20 jul '25
1/5 Yerseke › Yerseke
2/5 Etappe 2
3/5 Etappe 3
fr Tour de France Femmes avec Zwift
WorldTeam Women 26 jul '25 - 03 aug '25
1/9 Vannes › Plumelec 79km
2/9 Brest › Quimper 110km
3/9 La Gacilly › Angers 162km
Het belang van de juiste band

Het belang van de juiste band

Het belang van de juiste band

Vittoria voorziet Team LottoNL-Jumbo van allerleisoorten banden die perfect aansluiten op de wensen en benodigdheden van renners tijdens de verschillende soorten wedstrijden en etappes. Tijdens mooi weer is de spanning zo’n 8 bar (oa. afhankelijk van het gewicht van de renner). Wanneer het nat is tijdens een etappe of wedstrijd, daarentegen, rijden de renners met een lagere spanning in de banden om ze meer grip te geven. Tijdens etappes en wedstrijden over kasseien rijden de renners met een bandenspanning die varieert tussen de 3,8 en 4,3 bar.

Tijdens Parijs- Roubaix dit weekend rijden de Team LottoNL-Jumbo renners niet alleen op iets zachtere banden, maar ook op bredere banden voor extra grip en comfort. Vittoria heeft speciaal voor dit soort wedstrijden tubes ontwikkelt die iets breder zijn, zo’n 28 millimeter in plaats van de gebruikelijke 25 millimeter (waar bijvoorbeeld ook de Ronde van Vlaanderen op verreden is afgelopen weekend). Zachtere banden geven meer grip, maar als ze te zacht zijn, rijdt je juist sneller lek. De afgelopen dagen hebben de renners Parijs- Roubaix verkent om de perfecte bandendruk te vinden!

Minder spanning in de banden is nadelig op het asfalt, maar ondanks dat de route eerst nog zo’n 120 kilometer over normale wegen trekt voor het de kasseien nadert, weegt dit niet op tegen de voordelen die het op de kasseien geeft! Daarnaast worden de tubes op de velg geplakt met speciale lijm van Vittoria. Het voordeel hiervan is dat je door kunt blijven fietsen ondanks dat de band lek is, omdat de tube op het wiel blijft liggen. Terwijl je bij een binnenband de kans hebt dat deze eruit loopt met een lek. 

Gerelateerde updates