fr National Championships France ME - ITT
WorldTeam Men 25 jun '26
1/1 Aoste › Les Vals du Dauphiné 29km
nl National Championships Netherlands ME - Road Race
WorldTeam Men 28 jun '26
1/1 Nijmegen › Berg en Dal 160km
fr Tour de France
WorldTeam Men 04 jul '26 - 26 jul '26
1/21 Barcelona › Barcelona 19km
2/21 Tarragona › Barcelona 169km
3/21 Granollers › Les Angles 196km
be Grote Prijs CHW Beveren
WorldTeam Women 12 jul '26
1/1
be Baloise Ladies Tour
WorldTeam Women 15 jul '26 - 19 jul '26
1/6 Ijzendijke › Ijzendijke
2/6 Oostende › Knokke-Heist
3/6 Zulte › Zulte
dk PostNord Tour of Denmark
WorldTeam Men 29 jul '26 - 02 aug '26
1/5 Aalborg › Aalborg 185km
2/5 Glyngøre › Skive 179km
3/5 Fredericia › Vejle 207km
fr Tour de France Femmes avec Zwift
WorldTeam Women 01 aug '26 - 09 aug '26
1/9 Lausanne › Lausanne 137km
2/9 Aigle › Genève 149km
3/9 Genève › Poligny 157km
es DSSK (Donostia San Sebastian Klasikoa)
WorldTeam Men 01 aug '26
1/1

Hoe gaat het met George Bennett

De Tour Down Under was zijn tweede wedstrijd van dit seizoen. George Bennett nam eerder in januari deel aan het nationale weg kampioenschap in Nieuw-Zeeland en reisde vervolgens naar Adelaide voor de World Tour wedstrijd Tour Down Under. In Melbourne is er even tijd voor een praatje.

Hoe was je zomer in NZL?
Het was echt een plezierige tijd thuis. De eerste weken van het seizoen heb ik in Europa moeten wachten voor wat team verplichtingen. Ik zat alweer snel op de fiets in Nieuw-Zeeland en benutte mijn tijd goed. Ik probeerde zo veel mogelijk vrienden te zien in de 2 maanden die ik thuis was. Het maakt niet uit wat en hoe, het is gewoon een geweldige plek om te verblijven.

Train je dan alleen?
Als ik in Europa ben train ik liever alleen, maar in Nieuw-Zeeland rijd ik mee met een goede groep en rijd ik enkele 'club rides'. Ik denk dat dit de beste training is. Het is mentaal en fysiek goed, alles is meer ontspannen en dat kweekt de ideale omstandigheid om hard te kunnen trainen. Alles is in balans wat een stuk moeilijker is in Europa als je 20.000 kilometer van huis bent.

Is het moeilijk om zo ver van je team te trainen?
Nee, het maakt geen verschil uit. Alles wordt automatisch geüpload van mijn Pioneer en ik heb regelmatig contact met mijn trainer Mathieu Heijboer via Skype. Door de tijd van het jaar, het is zomer in Nieuw-Zeeland, is alles een stuk makkelijker. Overigens train ik altijd in het buitenland. In Girona is het hetzelfde als in Nederland waar ik dus nooit train. Het enige probleem dat we soms hebben is het uitwerken van de tijdzones.

Wat zijn je doelen dit seizoen?
Mijn eerste doel van het jaar is Parijs-Nice, gevolgd door Luik-Bastenaken-Luik. Ik heb nog nooit in de Ardennen gereden. Ik ben enthousiast het wordt mijn eerste klassiekers campagne.

Gerelateerde updates