Powered by
ae UAE Tour Women
WorldTeam Women 06 feb '25 - 09 feb '25
3/4 Al Ain Qasr Al Muwaiji › Jebel Hafeet 152km
4/4 Abu Dhabi Fatima Bint Mubarak Ladies Academy › Abu Dhabi Breakwater 127km
om Tour of Oman
WorldTeam Men 08 feb '25 - 12 feb '25
1/5 Bushar › Bimmah Sink Hole 177km
2/5 Al Rustaq Fort › Yitti Hills 202km
3/5 Fanja › Eastern Mountain 180km
es Setmana Ciclista Volta Femenina de la Comunitat Valenciana
WorldTeam Women 13 feb '25 - 16 feb '25
1/4 Alzira › Gandia 112km
2/4 Benicàssim › Nules 134km
3/4 Sagunt › València 118km
ae UAE Tour
WorldTeam Men 17 feb '25 - 23 feb '25
1/7 Madinat Zayed Shams Solar Park › Liwa Palace 138km
2/7 Al Hudayriyat Island › Al Hudayriyat Island 12km
3/7 Ras al Khaimah › Jebel Jais 179km
es Clásica Jaén
WorldTeam Men 17 feb '25
1/1
pt Volta ao Algarve em Bicicleta
WorldTeam Men 19 feb '25 - 23 feb '25
1/5 Portimão › Lagos 190km
2/5 Lagoa › Alto da Foia 177km
3/5 Vila Real Santo António › Tavira 183km
be Omloop Nieuwsblad
WorldTeam Women 01 mrt '25
1/1
be Omloop Nieuwsblad
WorldTeam Men 01 mrt '25
1/1
Hofland knap zevende na hectische finale

Hofland knap zevende na hectische finale

Moreno Hofland is zevende geworden in de eerste rit in lijn van Parijs-Nice. De jonge sprinter moest van ver komen, maar wilde kosten wat kost een goede massaspurt rijden. De Russische Alexander Kristoff van Katusha won de rit.

“Het was een saaie dag”, was ploegleider Merijn Zeeman duidelijk. “Dat is jammer, want het parcours leende zich uitermate voor waaiers. Er stond alleen totaal geen wind, waardoor het tweehonderd kilometer lang saai was.” Zeeman was afgelopen week al naar Noord-Frankrijk gegaan om te kijken of de wind een factor zou spelen, wat de windstilte een extra grote domper maakte. De enige opwinding deze maandag kwam nu van vroege vluchters Thomas Voeckler (Europcar) en Anthony Delaplace (Bretagne) die zich lange tijd kranig weerden en pas 1,5 kilometer voor het einde werden teruggepakt. “Daar hoefden wij ons niet mee bezig te houden”, zei Zeeman. “De sprintersploegen moesten maar zorgen dat het gat gedicht werd, wij probeerden Moreno vervolgens zo goed mogelijk te helpen en tegelijkertijd Wilco te beschermen.”

Tevreden
De steun die Moreno Hofland van zijn ploeggenoten kreeg, was voldoende, maar toch zat hij uiteindelijk niet goed genoeg geplaatst om mee te doen voor de winst. “De jongens hebben me goed afgezet en ik koos er vervolgens voor om bij André Greipel (Lotto-Soudal) en Arnaud Demare (FDJ) in de buurt te blijven”, legde Hofland uit. “Ik had vervolgens de pech dat die twee hun treintje verloren en totaal geen rol speelden in deze sprint. Ik wilde wel heel graag meesprinten, dus toen ben ik slingerend door het peloton naar voren gereden. Uiteindelijk had ik het wiel van Michael Matthews (Orica-Greenedge) te pakken. Ik hoopte dat hij de sprint aan zou gaan, maar hij had blijkbaar ook niet meer zoveel over. Als je naar die laatste kilometers kijkt, ben ik heel tevreden met het feit dat ik uiteindelijk nog zevende wordt. Sowieso ben ik nog nooit eerder zo kort geëindigd in zo’n vlakke sprint als vandaag.”

Goede benen
Dat biedt aanknopingspunten voor morgen als er weer een sprint wordt verwacht. “Ik weet nu dat ik goede benen heb”, geeft Hofland aan. “Daardoor kan ik m’n ploeggenoten morgen beter coachen in de finale. Maar vanaf de laatste kilometer moet ik het toch helemaal zelf doen. Ik heb er vertrouwen in dat ik nog korter kan eindigen dan vandaag.” Merijn Zeeman heeft ook vertrouwen in zijn jonge sprinter. “Moreno heeft vandaag laten zien dat hij goed is. Wij gaan een plan bedenken voor morgen. Daarin zullen we hem zo goed mogelijk gaan helpen en tegelijkertijd Wilco zo goed mogelijk beschermen. We verwachten dat Moreno zijn kans weer zal pakken in de sprint.”

Gerelateerde updates