fr National Championships France ME - ITT
WorldTeam Men 25 jun '26
1/1 Aoste › Les Vals du Dauphiné 29km
nl National Championships Netherlands ME - Road Race
WorldTeam Men 28 jun '26
1/1 Nijmegen › Berg en Dal 160km
fr Tour de France
WorldTeam Men 04 jul '26 - 26 jul '26
1/21 Barcelona › Barcelona 19km
2/21 Tarragona › Barcelona 182km
3/21 Granollers › Les Angles 196km
be Grote Prijs CHW Beveren
WorldTeam Women 12 jul '26
1/1
be Baloise Ladies Tour
WorldTeam Women 15 jul '26 - 19 jul '26
1/6 Ijzendijke › Ijzendijke
2/6 Oostende › Knokke-Heist
3/6 Zulte › Zulte
dk PostNord Tour of Denmark
WorldTeam Men 29 jul '26 - 02 aug '26
1/5 Aalborg › Aalborg 185km
2/5 Glyngøre › Skive 179km
3/5 Fredericia › Vejle 207km
fr Tour de France Femmes avec Zwift
WorldTeam Women 01 aug '26 - 09 aug '26
1/9 Lausanne › Lausanne 137km
2/9 Aigle › Genève 149km
3/9 Genève › Poligny 157km
es DSSK (Donostia San Sebastian Klasikoa)
WorldTeam Men 01 aug '26
1/1
Klassementsmannen bij de les in eerste bergrit Baskenland

Klassementsmannen bij de les in eerste bergrit Baskenland

George Bennett en Primoz Roglic zijn de eerste bergrit van de Vuelta al Pais Vasco goed doorgekomen. De renners van Team LottoNL-Jumbo kwamen in het uitgedunde peloton op drie seconden van winnaar David De La Cruz over de streep.


“Dit was een typische rit voor de Ronde van het Baskenland”, aldus ploegleider Grischa Niermann. “Het ging de hele dag op en neer en het was ook nog eens slecht weer. Dit was niet te vergelijken met de vorige dagen. Het duurde lang voordat er een kopgroep weg was. De afgelopen dagen was de vroege vlucht wel zo ontstaan, nu duurde het meer dan een uur voordat een groep de ruimte kreeg. Onze focus was het van voren houden van onze klassementsmannen.”


De kanshebbers voor het klassement hebben elkaar nog niet aangevallen. Uiteindelijk bleef er veertig man over en daar zaten Bennett en Roglic bij. In de afdaling richting San Sebastian bleef De La Cruz het peloton voor en won de rit. Niermann: “In de afdaling rijd je als peloton niet echt sneller dan iemand die solo rijdt. In de klim daarvoor werd er nog wel een aantal keer aangevallen, maar de ploegen waren vooral bezig met het beschermen van hun klassementsrenners.”


Een van de renners die het op de klim probeerde, was Bennett. “Het ging goed vandaag, alleen het is balen dat er geen ploegen hielpen om het gat dicht te rijden”, vond hij. "Ik ben benieuwd wat er morgen en vrijdag gaat gebeuren.”

Gerelateerde updates