fr National Championships France ME - ITT
WorldTeam Men 25 jun '26
1/1 Aoste › Les Vals du Dauphiné 29km
nl National Championships Netherlands ME - Road Race
WorldTeam Men 28 jun '26
1/1 Nijmegen › Berg en Dal 160km
fr Tour de France
WorldTeam Men 04 jul '26 - 26 jul '26
1/21 Barcelona › Barcelona 19km
2/21 Tarragona › Barcelona 182km
3/21 Granollers › Les Angles 196km
be Grote Prijs CHW Beveren
WorldTeam Women 12 jul '26
1/1
be Baloise Ladies Tour
WorldTeam Women 15 jul '26 - 19 jul '26
1/6 Ijzendijke › Ijzendijke
2/6 Oostende › Knokke-Heist
3/6 Zulte › Zulte
dk PostNord Tour of Denmark
WorldTeam Men 29 jul '26 - 02 aug '26
1/5 Aalborg › Aalborg 185km
2/5 Glyngøre › Skive 179km
3/5 Fredericia › Vejle 207km
fr Tour de France Femmes avec Zwift
WorldTeam Women 01 aug '26 - 09 aug '26
1/9 Lausanne › Lausanne 137km
2/9 Aigle › Genève 149km
3/9 Genève › Poligny 157km
es DSSK (Donostia San Sebastian Klasikoa)
WorldTeam Men 01 aug '26
1/1
Lars Boom verliest leiderstrui, maar kijkt uit naar morgen

Lars Boom verliest leiderstrui, maar kijkt uit naar morgen

Lars Boom is zeventiende geëindigd in de voorlaatste rit van de BinckBank Tour. De 31-jarige renner van Team LottoNL-Jumbo startte na zijn ritzege van gisteren in de leiderstrui, maar wist die vandaag niet te behouden. Boom staat nu zevende in het algemeen klassement.

Lars Boom baalt dat hij de leiderstrui kwijt is. “Maar meer zat er niet in”, was hij achteraf eerlijk. “Het was vanaf het begin lastig. Ik ben mijn ploeggenoten dan ook enorm dankbaar. Ze hebben me de hele dag perfect uit de wind gehouden. Bij de doorkomst in Houffalize ontplofte ik echter. Ik heb daarna nog alles gegeven om de schade te beperken, maar terugkomen was onmogelijk. Ik heb mijn uiterste best gedaan, dus wat dat betreft kan ik mezelf niets verwijten.”

Het parkoers van de zesde rit was minder op het lijf geschreven van Boom. “Ik ben geen echte klimmer, terwijl de heuvels vandaag net wat te lang voor me waren. Dat maakt het voor mij erg lastig. Ik ben ervan overtuigd dat de slotetappe van morgen me beter ligt. Ik rij de Muur van Geraardsbergen immers graag omhoog.”

Bovendien heeft hij al een overwinning op zak. “Dat is natuurlijk geweldig, maar ik heb spijt van het overwinningsgebaar dat ik toen maakte. Dat was een slecht voorbeeld. Ik baal dat ik de Vuelta niet rij, maar ik ben uiteraard ontzettend blij dat ik hier de vijfde rit heb gewonnen.”

Gerelateerde updates