it National Championships Italy ME - Road Race
WorldTeam Men 27 jun '26
1/1 Asti › Cuneo 232km
nl National Championships Netherlands ME - Road Race
WorldTeam Men 28 jun '26
1/1 Nijmegen › Berg en Dal 160km
de National Championships Germany ME - Road Race
Development Team 28 jun '26
1/1 Bad Liebenstein › Bad Liebenstein 191km
fr Tour de France
WorldTeam Men 04 jul '26 - 26 jul '26
1/21 Barcelona › Barcelona 19km
2/21 Tarragona › Barcelona 169km
3/21 Granollers › Les Angles 196km
be Grote Prijs CHW Beveren
WorldTeam Women 12 jul '26
1/1
be Baloise Ladies Tour
WorldTeam Women 15 jul '26 - 19 jul '26
1/6 Ijzendijke › Ijzendijke
2/6 Oostende › Knokke-Heist
3/6 Zulte › Zulte
dk PostNord Tour of Denmark
WorldTeam Men 29 jul '26 - 02 aug '26
1/5 Aalborg › Aalborg 185km
2/5 Glyngøre › Skive 179km
3/5 Fredericia › Vejle 207km
fr Tour de France Femmes avec Zwift
WorldTeam Women 01 aug '26 - 09 aug '26
1/9 Lausanne › Lausanne 137km
2/9 Aigle › Genève 149km
3/9 Genève › Poligny 157km
Roglic komende vier jaar bij Team Jumbo-Visma

Roglic komende vier jaar bij Team Jumbo-Visma

Primoz Roglic rijdt ook de komende vier seizoenen voor Team Jumbo-Visma. Het nog een jaar doorlopende contract is opengebroken en verlengd. De 29-jarige Sloveen, die momenteel aan de leiding staat in de Vuelta a España, zegt zich thuis te voelen in de ploeg van directeur Richard Plugge. In een filmpje op de kanalen van Team Jumbo-Visma werd de contractverlenging van Roglic wereldkundig gemaakt met medewerking van onder anderen PSV-directeur Toon Gerbrands, darter Michael van Gerwen, voetballer Frenkie de Jong en zanger Jan Smit. Met een knipoog naar zijn veelbesproken schansspringverleden informeren zij bij Plugge of de succesvolle renner niet te verleiden is om over te stappen naar een andere tak van sport. Plugge reageert daarop door Roglic ook de komende jaren aan zich te binden.

“De manier van werken van deze ploeg bevalt me. Het doet me deugd er deel van uit te maken”, zegt Roglic. “Het draait om samenwerken. Samen kunnen we grote doelen bereiken. Als wielrenner ben ik als relatieve beginneling bij deze ploeg binnen gekomen en ik heb me met de hulp van het team ontwikkeld. Ik kreeg kansen en ondersteuning. Het is allemaal snel gegaan. Voor mij, maar ook voor de ploeg. We hebben inmiddels samen een aardig niveau bereikt en ik geloof er heilig in dat we nog meer kunnen bereiken. Ik heb de laatste jaren al heel wat gewonnen, maar je streeft altijd naar meer en naar het hoogste. We verbeteren nog steeds en onze top is nog niet in zicht. De ploeg en ik hebben elkaar naar een hoger niveau gebracht en dat zorgt echt voor verbondenheid. We willen het beste uit mij, maar ook uit het team halen. Dan zien we pas hoe ver we echt kunnen komen. We hameren op groei en ontwikkeling. Daar zullen we energie in blijven steken, ook al is dat een proces van jaren.”

Roglic heeft niet getwijfeld toen hem contractverlenging werd aangeboden. “Nee. Waarom? Ik ben blij met de rol die ik heb. Het belangrijkste argument om te blijven is dat ik hier kansen krijg. Ik houd van winnen. Die mogelijkheid heb ik binnen deze ploeg. Ik heb er dus niet lang over na hoeven te denken. Ik voel me hier thuis, dus waarom niet? Ik hoop binnen de ploeg voor motivatie en inspiratie te zorgen, zodat we samen blijven vechten om de beste te zijn.”

Merijn Zeeman, sportive director van Team Jumbo-Visma, onderschrijft de woorden van Roglic. “We zijn trots en blij dat Primoz bij onze ploeg blijft. Het is een beloning van al het harde werk van vele mensen van de afgelopen jaren. Primoz heeft zich de afgelopen jaren als mens en als atleet geweldig ontwikkeld, net als het team. De komende jaren blijven we gezamenlijk inzetten op groeien en beter worden op alle mogelijke vlakken.”

Gerelateerde updates