Powered by
it Giro dell'Emilia
World Tour 05 okt '24
1/1 Vignola › San Luca 215km
it Il Lombardia Under 23
Development Team 05 okt '24
1/1 Oggiono › Oggiono 170km
fr Paris - Tours Elite
World Tour 06 okt '24
1/1 Chartres › Tours 213km
fr Paris - Tours Espoirs
Development Team 06 okt '24
1/1 Bonneval › Tours 178km
it Coppa Bernocchi - GP Banco BPM
World Tour 07 okt '24
1/1 Legnano › Legnano 174km
nl Simac Ladies Tour
Women's Team 08 okt '24 - 13 okt '24
1/6 Gennep › Gennep 10km
2/6 Coevorden › Assen 154km
3/6 Zeewolde › Zeewolde 148km
it Gran Piemonte
World Tour 10 okt '24
1/1 Valdengo › Borgomanero 182km
it Il Lombardia
World Tour 12 okt '24
1/1 Bergamo › Como 252km
Team Jumbo-Visma lanceert nieuw tenue ter ere van tienjarig bestaan Blanco

Team Jumbo-Visma lanceert nieuw tenue ter ere van tienjarig bestaan Blanco

Team Jumbo-Visma heeft met de campagne Roots to Rise het nieuwe shirt voor 2023 gelanceerd. Het tenue bevat verwijzingen naar de historie van de wielerploeg Blanco Pro Cycling, dat tien jaar geleden werd opgericht. Met een balk in de kleuren blauw, groen, wit, geel en zwart en een badge op de achterkant wordt er aandacht besteed aan de geschiedenis van de Nederlandse ploeg met Blanco, Belkin, Team LottoNL-Jumbo en Team Jumbo-Visma.

Het kenmerkende geel blijft de boventoon voeren in de nieuwe outfit van ’s werelds beste wielerploeg. Op de borst prijken de bekende sponsoren Jumbo, Visma, Hema, AGU en Skoda. Gorillas is opnieuw terug te vinden op de mouwen, terwijl Loyalty een plaats heeft op de rug. Nieuw zijn partners BetCity, SRAM en Lease a Bike. Bij het mannenteam is daarnaast het beeldmerk van het beste wielerteam van 2022 op het shirt, dat in samenwerking met kledingpartner AGU gemaakt is, te vinden. Op het vrouwentenue neemt Elfi de plaats in van BetCity. Ook dit jaar staat het persoonlijke nummer en de naam van alle profrenners en -rensters weer op de achterkant.

“Met dit shirt brengen we een eerbetoon aan wat we de afgelopen tien jaar samen hebben bereikt en het is een startpunt voor een verdere groei in de komende tien jaar”, vertelt algemeen directeur Richard Plugge. “We zijn vanaf een nulpunt begonnen en hebben het team opgebouwd tot de ploeg die we nu zijn, met de overwinning van de Tour de France van afgelopen zomer als absoluut hoogtepunt. Met dit shirt brengen we een ode aan onze historie, maar kijken we tegelijkertijd vooral ook weer vooruit naar de toekomst.”

Plugge, die aan de wieg stond van Blanco Pro Cycling Team, blikt met trots terug. “We hebben de afgelopen jaren schitterende momenten beleefd. Denk aan het winnen van onze eerste grote ronde met Primoz Roglic in 2019, de monumentale zeges, de Tour de France van afgelopen jaar, maar ook de resultaten van cultuurdragers als Robert Gesink en Steven Kruijswijk en de ontwikkeling van talenten als Olav Kooij.”

“Met de start van onze opleidingsploeg en de vrouwenploeg zijn we een aantal jaar geleden een nieuwe weg ingeslagen” vult hij aan. “We zijn begonnen met een blank vel papier en hebben de ploeg opnieuw uitgevonden. We hebben nu een stevig fundament en gaan bouwen aan de toekomst van de ploeg en het Nederlandse én internationale wielrennen.”

Gerelateerde updates