Zo zet Team Visma | Lease a Bike partners in de kijker tijdens de Tour de France
De Tour de France is niet alleen voor onze renners de belangrijkste wedstrijd van het jaar, maar ook voor onze partners. Lees hier hoe onze ploeg hen in de spotlight zet tijdens de belangrijke julimaand.
Daags voor de start van de Tour de France kondigde Team Visma | Lease a Bike de Control Room aan. In de Control Room analyseert het team in real-time algemeen beschikbare gegevens tijdens de koers, zoals tv-beelden, weersinformatie en wedstrijdradio om tactische beslissingen te optimaliseren. De introductie van de Control Room is het resultaat van een samenwerking met hoofdsponsor Visma en co-sponsor BetCity en draagt niet alleen bij aan het behalen van de sportieve doelstellingen van de ploeg, maar genereerde internationaal ook een enorm bereik.
“De Control Room is een prachtig voorbeeld van hoe ons team samen met onze partners impact maakt”, aldus commercieel directeur Sander Kruis. “De Tour de France is een enorm evenement waar je als partner van onze ploeg een heel groot bereik kunt hebben via alle kanalen die wij zelf hebben en de aandacht die we genereren. Ik ben erg trots op onze marketing & commercie teams, die op creatieve wijze in weten te spelen op het momentum van de Tour de France. Later deze zomer zullen we dat weer doen rondom de Tour de France Femmes, met start in onze thuisbasis Nederland.”
Tour-campagne
Naast de Control Room, vinden er talloze andere acties plaats tijdens de Tour de France. Zo lanceert Team Visma | Lease a Bike jaarlijks een speciale Tour-campagne met het Tour-shirt als belangrijkste onderdeel daarvan. Verschillende partners zijn daar ook dit jaar weer op ingehaakt: Cervélo heeft een speciale fiets ontworpen in hetzelfde design als het shirt, hetzelfde geldt voor de fietsschoenen van Nimbl en de helmen van Giro. Brillenpartner Oakley voorziet onze renners eveneens van speciale brillen voor de Tour de France. Het Tour-shirt wordt verder geëtaleerd in de kledingwinkels van Only for Men, waar het ook direct te bestellen is. En verschillende shirts die door de renners gedragen werden tijdens de Tour, zullen ter veiling worden aangeboden via Matchwornshirt.
Hoofdsponsor Lease a Bike stelde een deel van zijn logoposities op dat tenue voor de Tour de France ter beschikking aan bedrijven die al klant waren of zich aanmeldden als klant van Lease a Bike.
Naast de fiets leverde schoenenpartner Hoka speciale casual schoenen voor alle renners.
Verder vinden er verschillende winacties van BetCity plaats tijdens de Tour de France, met prijzen zoals tickets voor helikoptervluchten tijdens de Tour de France of een kijkje in de Control Room. Via Team Visma | Lease a Bike zelf zijn onder meer producten van Giro, Nimbl en Garmin te winnen.
Tenslotte vinden er in Denemarken in 65 winkels van Bygma activaties plaats in het kader van de Tour de France. En brandstofpartner BP pakt uit met een speciale Tour de France advertentiecampagne.