De nationale kampioenschappen op de weg: de uitslagen

Van Nederland tot Hongarije en van België tot Noorwegen. De renners en rensters van Team Jumbo-Visma streden in meerdere landen om de prachtige kampioenstrui. En met succes! Bekijk hieronder de uitslagen van de nationale kampioenschappen op de weg.

Dylan van Baarle nieuwe Nederlands kampioen

Olav Kooij werd knap tweede na een lange dag in de vlucht. Lees hier meer!

Valter voor tweede jaar op rij Hongaars kampioen

Attila Valter heeft na zijn eerdere tijdritzege ook de wegrit naar zijn hand gezet in Hongarije. Lees hier meer over zijn overwinning!

Strand Hagenes pakt beloftentitel in Noorwegen

Per Strand Hagenes is Noors kampioen geworden in de beloftencategorie. De renner van Jumbo-Visma Development Team werd ondanks een val negende bij de profs. Lees hier meer!

Labecki eerste in het criteriumkampioenschap, tweede in wegrit

In de Verenigde Staten heeft Coryn Labecki het nationale criteriumkampioenschap gewonnen. De renster van Team Jumbo-Visma Women kwam een dag later in de wegrit als tweede over de streep.

Zesde plek voor Rüegg

Noemi Ruëgg werd zesde bij de Zwitserse kampioenschappen.

Riedmann finisht als achtste

In Duitsland kwam Linda Riedmann als achtste over de finish.

Simmons tweede bij de beloften

Colby Simmons is bij het U23-kampioenschap in de Verenigde Staten als tweede over de streep gekomen na een millimetersprint. Hij pakte ook de tweede plaats in de strijd om de nationale criteriumtitel.

Brons voor Vos

Marianne Vos heeft de bronzen medaille gegrepen op het NK. Het is de dertiende nationale medaille in de carrière van Vos.

Henderson pakt derde plaats in Groot-Brittannië

Anna Henderson is als derde over de streep gekomen tijdens het Brits kampioenschap. De renster van Team Jumbo-Visma behaalde dat resultaat ook in 2022.

Opnieuw brons voor Belletta

Dario Belletta heeft in de wegwedstrijd van het Italiaans kampioenschap voor beloften opnieuw brons gegrepen. Dat resultaat behaalde hij enkele dagen geleden ook al in de tijdrit. Pietro Mattio reed naar de zevende plaats in het wegkampioenschap.

Benoot vierde op het BK

Tiesj Benoot greep net naast het podium op het Belgisch kampioenschap. Hij maakte deel uit van de beslissende ontsnapping, maar kon een late uitval van twee andere renners niet volgen. In de sprint voor de derde plaats, werd hij tweede. Wout van Aert, Nathan Van Hooydonck en Tosh Van der Sande gingen al vroeg in de wedstrijd ten aanval, maar hun ontsnapping hield het niet vol tot aan de finish.