Leerzame dag voor Team Visma | Lease a Bike in Volta NXT Classic

Team Visma | Lease a Bike kende een moeilijke, maar leerzame dag in de Volta NXT Classic. In de Limburgse heuvels misten onze mannen de eerste slag om de kopgroep. Na een sterke achtervolging kreeg de ploeg het gat op de leiders net niet helemaal gedicht. Tosh van der Sande eindigde als eerste van de ploeg op plek 20.

Met 38 klimmetjes en daarmee ruim 3000 hoogtemeters kregen de renners een zwaar parcours voorgeschoteld in Zuid-Limburg. Vanaf de start werd er stevig gekoerst en regende het aanvallen. Negen renners wisten uiteindelijk te ontsnappen. De koplopers kregen zo’n twee minuten voorsprong en leken op 70 kilometer van de finish opnieuw ingerekend te worden door het peloton.

Dat gebeurde uiteindelijk net niet. Wel reden zes renners er alleen naartoe, maar helaas zonder onze coureurs. Het gevolg was dat de ploeg enkele renners moest opofferen om het gat te dichten. Ondanks sterk werk van de jongelingen bleken de koplopers te sterk en won de Belgisch-Limburger Timo Kielich de wedstrijd. Van der Sande en Vermote finishten met z’n tweeën in de buik van het compacte peloton.

"“Wat we vandaag gepresteerd hebben is helaas niet terug te zien in de uitslag. De jongens reden vandaag echt goed en als een team”"

Sierk Jan de Haan

“Wat we vandaag gepresteerd hebben is helaas niet terug te zien in de uitslag. De jongens reden vandaag echt goed en als een team”, blikt ploegleider Sierk Jan de Haan toch tevreden terug. “Ondanks dat we de vlucht van de dag misten en net niet meekonden met de tegenaanvallers, bleven we wel initiatief tonen. Onze devo-renners gaven het beste van zichzelf en dat stemt mij tevreden”, aldus De Haan.

Team Visma | Lease a Bike ziet deze Volta NXT Classic als een mooi leermoment. “Het is belangrijk dat ze durven initiatief te nemen en knopen doorhakken tijdens de wedstrijd. En daar hebben ze vandaag van geleerd,” aldus De Haan tot besluit.