Team Jumbo-Visma Women kan niet meedingen naar podiumplaats in tweede etappe Tour de Romandie Féminin

In de koninginnenrit van de Tour de Romandie Féminin is het de rensters van Team Jumbo-Visma niet gelukt om mee te doen voor een podiumplaats. De geel-zwarte formatie was op de laatste klim met vier rensters goed vertegenwoordigd, maar ze konden het tempo helaas niet volgen. De Nederlandse Demi Vollering kwam op de top van de Torgon als eerste over de streep.

Rit twee van de Zwitserse wedstrijd bracht de rensters van Romont naar Torgon met onderweg twee beklimmingen van eerste categorie. Het duurde lang voordat er een kopgroep ontstond. In aanloop naar de slotklim, creëerde drie rensters, waaronder Amber Kraak, een gat van een minuut. Het tempo werd echter flink opgevoerd op de flanken van de Torgon en zodoende werden de koplopers snel gegrepen. Vanuit de elitegroep bleek de 26-jarige Vollering uiteindelijk over de beste benen te beschikken.

Kraak: “Ik heb vandaag een poging gedaan om in de aanval te gaan. Door de tegenwind kostte me dit helaas veel energie en voelde ik me leeg. Morgen ga ik proberen weer in de aanval te gaan en maak ik er samen met de andere rensters een mooie dag van.”

"Morgen maak ik samen met de andere rensters er een mooie dag van"

Amber Kraak

“Vandaag was het plan om te anticiperen op de vroege vlucht”, vertelt racecoach Lieselot Decroix. “Rosita (Reijnhout) en Eva (Van Agt) waren heel actief in het eerste uur van de wedstrijd, helaas kon geen enkele vlucht vertrekken. We hebben ons plan geprobeerd zo goed mogelijk uit te voeren. We zaten met veel rensters in de finale nog goed vooraan, maar helaas kwamen we te kort op de zware slotklim.”

Morgen staat de derde en tevens laatste rit van de Tour de Romandie Féminin op de planning. Met vier gecategoriseerde beklimmingen zijn er nog genoeg mogelijkheden voor de rensters van de geel-zwarte brigade.