Team Jumbo-Visma Women komt tekort in Tre Valli Varesine

In de Italiaanse najaarskoers Tre Valli Varesine is het de rensters van Team Jumbo-Visma niet gelukt om mee te doen voor een topklassering. De geel-zwarte brigade was in de laatste lokale ronde nog goed vertegenwoordigd, maar kon het tempo helaas niet volgen. De Duitse Liane Lippert kwam in Varese als eerste over de streep.

De laatste wedstrijd van het seizoen bracht de rensters van Busto Arsizio naar Varese. Ondanks verschillende aanvallen ontstond er geen vaste kopgroep. Op 26 kilometer van de meet brak de wedstrijd open. Een groep van dertien rensters kreeg een kleine minuut voorsprong. Het tempo werd door het peloton echter flink opgevoerd naarmate het einde naderde en zodoende werden de koplopers weer gegrepen. De rensters van Team Jumbo-Visma waren bij de pinken, maar miste de beslissende uitval.

"De rensters hebben vandaag als een team gereden"

Carmen Small

Racecoach Carmen Small vertelt over het plan waarmee de rensters vertrokken vandaag. “De meiden wilden vandaag agressief rijden en proberen mee te gaan in de vlucht. Dit lukte met Eva (Van Agt), maar door een onfortuinlijke val kon ze niet vooruit blijven. Met nog drie rondes te gaan zat het peloton grotendeels weer bij elkaar en gaven de meiden nog alles om weg te komen, dit lukte helaas niet. De rensters hebben vandaag als een team gereden, maar soms heb je net dat beetje meer nodig om te winnen.”

Voor Team Jumbo-Visma Women was dit de laatste wedstrijd van het seizoen.