Toptiennoteringen en graveltrui voor Jumbo-Visma Development Team in Bitwa Warszawska

Jumbo-Visma Development Team heeft de afgelopen week vooraan meegestreden tijdens de Tour Bitwa Warszawska 1920. De opleidingsploeg van Team Jumbo-Visma wist enkele toptienplaatsen in de wacht te slepen tijdens de Poolse rittenkoers. Daarnaast won Rick Pluimers het gravelklassement.

Mick van Dijke finishte in de proloog als vierde en sprintte in etappe drie naar de derde plek. Zijn tweelingbroer Tim van Dijke sloot de koers af als negende in het algemeen klassement.

Ploegleider Robert Wagner kijkt met een goed gevoel terug op de prestaties van zijn renners. “De jonge mannen hebben een goede week gehad. We hebben mooie ereplaatsen behaald en daarnaast weer koersritme opgedaan. Dat is erg fijn na zo’n lange periode zonder wedstrijden. Het was een hectische wedstrijd omdat het parcours niet altijd even geschikt was voor een wielerkoers. Gelukkig zijn we er zonder al te veel kleerscheuren doorgekomen.”

Volgend weekend staat het Nederlands beloftenkampioenschap op het programma. Ook daar verwacht de oud-prof zijn renners van voren. “De mannen zijn in orde. We gaan ons best doen om de Nederlandse titel binnen te slepen.”