Van Aert excelleert in Heusden-Zolder en boekt vijfde zege op rij

Wout van Aert heeft ook de vijfde race in zijn nog altijd prille crossseizoen in winst omgezet. In Heusden-Zolder reed de Belgisch kampioen vanaf de start op de voorposten en knalde met een lange solo naar de zege. Het is voor Van Aert de vijfde zege in vijf veldritten.

Van Aert startte vanaf de tweede rij, maar al snel manoeuvreerde de Belg richting de kop van de wedstrijd. Halverwege de eerste ronde zag de renner van Team Jumbo-Visma zijn kans schoon om een eerste serieuze tempoversnelling te plaatsen. Van Aert creëerde hiermee de start van zijn zegetocht en reed vervolgens met rasse schreden naar een glansrijke overwinning.

"Gelukkig had ik al snel het goede gevoel te pakken."

Wout van Aert

“Gisterenavond voelde ik de inspanningen van de cross van gisteren wel degelijk”, erkende Van Aert na afloop. “Het was afwachten hoe ik me in de race zou voelen. Gelukkig had ik al snel het goede gevoel te pakken. Ik kreeg al vlug een kloof en kon vervolgens mijn eigen tempo blijven rijden. Ik maakte nog een klein foutje. Dat zorgde ervoor dat ik weer op scherp kwam te staan. Gelukkig kon ik me daarna weer herpakken en de zegetocht voortzetten. Ik kijk tevreden terug op de afgelopen twee wedstrijden. Voor nu is het zaak om twee dagen goed uit te rusten en de energietank weer bij te vullen. Donderdag wacht de volgende cross in Loenhout.”