Van Aert soleert overtuigend naar vierde crosszege in Dendermonde

Wout van Aert heeft ook in zijn vierde crosswedstrijd van het seizoen victorie mogen kraaien. De Belgisch kampioen veldrijden leverde op het technische en zware parcours in Dendermonde een knap staaltje werk af door solo aan de meet te arriveren.

Van Aert had op een betere start gehoopt, maar herstelde zichzelf direct. Halverwege de race maakte een elitegroepje van drie met daarbij Van Aert, Mathieu van der Poel en Toon Aerts de dienst uit in de wedstrijd. Kort daaropvolgend besloot de renner van Team Jumbo-Visma het hazenpad te kiezen.

Van Aert liet blijken het trainingskamp van zijn ploeg goed verteerd te hebben en reed vervolgens in opperste concentratie solo naar de meet. De 27-jarige coureur mocht zo voor de vierde maal in zijn nog prille veldritseizoen het zegegebaar maken. Daags na de cross in Dendermonde wacht al de volgende uitdaging. Van Aert staat na de kerstdagen aan de start in Heusden-Zolder.

"Ik ben content met deze overwinning."

Wout van Aert

“Het was een beetje zoeken voor mij in het begin”, stelde Van Aert na afloop. “Ik zat gevangen in een grote groep en daardoor verloor ik mijn zicht op het parcours. Naarmate de eerste ronde vorderde verbeterde de situatie zich en kon ik anticiperen op het verloop van de wedstrijd. Ik trachtte Van der Poel en Aerts al vroeg onder druk te zetten, maar het gewenst resultaat bleef uit. De tweede poging wierp gelukkig wel zijn vruchten af. De periode rondom de kerst is de mooiste om de verschillende veldritten te betwisten. Ik houd van de sfeer die hangt rondom deze sport, al was het jammer dat er geen publiek aanwezig mocht zijn vandaag. Ik ben content met deze overwinning en ik hoop dat ik deze resultaten kan doortrekken in de komende periode. Morgen wacht al direct een volgende uitdaging.”