Powered by
es Vuelta España Femenina by Carrefour.es
WorldTeam Women 04 mei '25 - 10 mei '25
2/7 Molins de Rei › Sant Boi de Llobregat 99km
3/7 Barbastro › Huesca 132km
4/7 Pedrola › Borja 111km
it Giro d'Italia
WorldTeam Men 09 mei '25 - 01 jun '25
1/21 Durrës › Tirana 160km
2/21 Tirana › Tirana 13km
3/21 Vlorë › Vlorë 160km
be Gent-Wevelgem / Kattekoers-Ieper
Development Team 11 mei '25
1/1 Ieper › Ieper 188km
be Trofee Maarten Wynants
WorldTeam Women 11 mei '25
1/1 Helchteren › Helchteren 116km
fr Classique Dunkerque / Grand prix des Hauts de France
WorldTeam Men 13 mei '25
1/1 Dunkerque › Lens 193km
fr 4 Jours de Dunkerque / Grand Prix des Hauts de France
WorldTeam Men 14 mei '25 - 18 mei '25
1/5 Sainte-Catherine › Amiens 177km
2/5 Avesnes-sur-Helpe › Crépy-en-Valois 178km
3/5 Valenciennes › Famars 154km
nl Simac Omloop der Kempen Ladies
WorldTeam Women 17 mei '25
1/1
de Rund um Köln
Development Team 18 mei '25
1/1 Cologne › Cologne 181km
Van Dijke negende in ingekorte eerste etappe Ronde van Noorwegen

Van Dijke negende in ingekorte eerste etappe Ronde van Noorwegen

De eerste rit in lijn in de Ronde van Noorwegen werd wegens de slechte weersomstandigheden ingekort tot zo’n 85 kilometer. Mick van Dijke sprintte namens Team Jumbo-Visma naar de negende plek. Attila Valter blijft derde in het klassement.

Vanochtend besloot de organisatie de etappe te starten in Røldal, zo’n tachtig kilometer verwijderd van de oorspronkelijke startplaats Jondal. Een beklimming van eerste categorie werd zo uit het parcours gelaten.

Door de korte afstand werd er meteen een hoog tempo gereden. Er kwamen enkele aanvalspogingen, maar niemand kreeg de vrijheid om weg te rijden. Uiteindelijk reed een groep van een vijftigtal renners naar aankomstplaats Hovden. Daar sprintte Mick van Dijke naar de negende plek.

“Zo’n parcourswijziging verandert alles, natuurlijk”, reageert ploegleider Maarten Wynants na afloop. “Ook al had de organisatie 120 kilometer geschrapt, het was nog steeds een lange dag. De weersomstandigheden vielen uiteindelijk mee tijdens de wedstrijd, maar het waren wel tachtig intense kilometers.”

"We konden de wedstrijd niet hard genoeg maken"

Maarten Wynants

“We konden de wedstrijd niet hard genoeg maken. Dat hebben we zeker geprobeerd. Het plan was om Mick vooruit te sturen vlak na de start, maar Ineos reed van begin tot eind heel hard op kop. Op de laatste klim probeerde Attila om de groep nog meer uit te dunnen, maar dat lukte niet. Hij gaf daarna aan dat Mick mocht sprinten. Hij werd negende en dat is een goed resultaat”, besluit Wynants.

 / 

Gerelateerde updates