fr Tour de France
WorldTeam Men 05 jul '25 - 27 jul '25
4/21 Amiens Métropole › Rouen 174km
5/21 Caen › Caen 33km
6/21 Bayeux › Vire Normandie 201km
it Giro d'Italia Women
WorldTeam Women 06 jul '25 - 13 jul '25
3/8 Vezza d'Oglio › Trento 122km
4/8 Castello Tesino › Pianezze (Valdobbiadene) 142km
5/8 Mirano › Monselice 120km
be Baloise Ladies Tour
WorldTeam Women 16 jul '25 - 20 jul '25
1/6 Yerseke › Yerseke 3km
2/6 Jabbeke › Knokke-Heist 127km
3/6 Olsene › Olsene 127km
fr Tour de France Femmes avec Zwift
WorldTeam Women 26 jul '25 - 03 aug '25
1/9 Vannes › Plumelec 79km
2/9 Brest › Quimper 110km
3/9 La Gacilly › Angers 162km
fr Tour Alsace
Development Team 30 jul '25 - 03 aug '25
1/5 Sausheim › Sausheim 4km
2/5 Europa Park › Selestat
3/5 Vesoul › La Planche des Belles Filles
es Donostia San Sebastian Klasikoa
WorldTeam Men 02 aug '25
1/1 San Sebastián › San Sebastián 211km
fr Kreiz Breizh Elites
Development Team 02 aug '25 - 04 aug '25
1/3 Calanhel › Gourin 192km
2/3 Domaine de Trévarez › Carhaix 161km
3/3 Grâces › Rostrenen 181km
pl Tour de Pologne
WorldTeam Men 04 aug '25 - 10 aug '25
1/7 Wrocław › Legnica
2/7 Hotel Gołębiewski Karpacz › Karpacz
3/7 Wałbrzych › Wałbrzych
Van Dijke negende in ingekorte eerste etappe Ronde van Noorwegen

Van Dijke negende in ingekorte eerste etappe Ronde van Noorwegen

De eerste rit in lijn in de Ronde van Noorwegen werd wegens de slechte weersomstandigheden ingekort tot zo’n 85 kilometer. Mick van Dijke sprintte namens Team Jumbo-Visma naar de negende plek. Attila Valter blijft derde in het klassement.

Vanochtend besloot de organisatie de etappe te starten in Røldal, zo’n tachtig kilometer verwijderd van de oorspronkelijke startplaats Jondal. Een beklimming van eerste categorie werd zo uit het parcours gelaten.

Door de korte afstand werd er meteen een hoog tempo gereden. Er kwamen enkele aanvalspogingen, maar niemand kreeg de vrijheid om weg te rijden. Uiteindelijk reed een groep van een vijftigtal renners naar aankomstplaats Hovden. Daar sprintte Mick van Dijke naar de negende plek.

“Zo’n parcourswijziging verandert alles, natuurlijk”, reageert ploegleider Maarten Wynants na afloop. “Ook al had de organisatie 120 kilometer geschrapt, het was nog steeds een lange dag. De weersomstandigheden vielen uiteindelijk mee tijdens de wedstrijd, maar het waren wel tachtig intense kilometers.”

"We konden de wedstrijd niet hard genoeg maken"

Maarten Wynants

“We konden de wedstrijd niet hard genoeg maken. Dat hebben we zeker geprobeerd. Het plan was om Mick vooruit te sturen vlak na de start, maar Ineos reed van begin tot eind heel hard op kop. Op de laatste klim probeerde Attila om de groep nog meer uit te dunnen, maar dat lukte niet. Hij gaf daarna aan dat Mick mocht sprinten. Hij werd negende en dat is een goed resultaat”, besluit Wynants.

 / 

Gerelateerde updates