Velon maakt baanbrekende 10 jaar durende overeenkomst met Infront Sports & Media bekend

Velon maakt baanbrekende 10 jaar durende overeenkomst met Infront Sports & Media bekend

Velon heeft bekendgemaakt dat het een revolutionaire samenwerking met Infront Sports & Media, de internationale marktleider op het gebied van sportmarketing, aangaat. De samenwerking geeft Velon toegang tot Infront’s doorslaggevende technologie, media productie en expertise in de sportmarketing, waardoor Velon kan bouwen aan een duurzaam economisch model voor de sport, de teams en de renners. De eerste fase van de samenwerking bestaat uit het live uitzenden van gegevens tijdens de wedstrijd om de betrokkenheid van de fans te vergroten.

 

De 10 jaar durende overeenkomst is een significante stap voor Velon in het verwezenlijken van hun doelen om de fans dichter bij de renners, wedstrijden en teams te brengen door middel van techniek, media en de rechten van elf van de grootste teams samen te brengen om de financiële zekerheid van sport te verbeteren, waardoor de organisaties en de renners meeprofiteren. Deze overeenkomst is een investering in de technische mogelijkheden om de wielerwedstrijden op een innovatieve manier tot leven te brengen voor de fans. Om zoveel mogelijk uit de overeenkomst te halen, betrekt Infront ook haar dochterondernemingen Host Broadcast Services (HBS) en Omnigon in de deal. De samenwerking zal leiden tot een mogelijkheid om fietsen te voorzien van de nodige technologie om informatie over de prestaties van de renners en live beelden aan te leveren voor de uitzendingen van wedstrijden.

 

Over de publieke zichtbaarheid van de gegevens is overlegd met alle partijen (teams, renners, wedstrijdorganisaties, de UCI, uitzenders enz.). De gegevens zullen worden samengebracht, geïnterpreteerd en beschikbaar gesteld voor de wedstrijdorganisaties om deze te delen met de uitzendgerechtigden waardoor de live uitzending wordt verrijkt. De gegevens zullen met zorg worden behandeld, zodat de privacy van de renners wordt gewaarborgd en de live gegevens geen competitief voordeel of nadeel opleveren tijdens de wedstrijd.

 

Graham Barlett, directeur van Velon reageert op het live uitzenden van gegevens vanaf de fietsen:

“We zijn blij met de samenwerking met Infront Sports & Media. Deze overeenkomst geeft ons de kans om een grote stap te zetten in het beleven van gegevens met fans en dat wordt geweldig. Bedenk eens hoe mooi het zal zijn voor de fans om de prestaties van de renners in beeld te zien terwijl ze een wedstrijd volgen. Dat is iets wat in andere sporten al mogelijk was en nu brengen wij het ook naar het wielrennen, zodat fans zich beter kunnen inleven in de renners en de wedstrijden daardoor op een veel completer manier ervaren. We hebben meer dan een jaar lang geïnvesteerd in de potentiële partners die onze doelen begrepen en ons konden helpen bij het behalen ervan. Infront heeft veel ervaring op dit gebied en zal een centrale rol vervullen in het ontwikkelen van een duurzame toekomst voor het professionele wielrennen.”

 

Stephan Herth, uitvoerend directeur van Infront Sports & Media reageert op de samenwerking:

“Wielrennen is een belangrijke pijler in de lange termijn strategie van Infront en het is ook een hoofdonderwerp voor het grotere Wanda Sports Holding. We zijn daarom trots op deze samenwerking met Velon om de beleving van de fans bij het wielrennen te revolutionariseren en de sport een betere marktpositie te geven op digitaal gebied. Met de betrokkenheid van onze dochterondernemingen HBS en Omnigon kunnen we zorgen voor een uitgebreid manier van in-house marketing, productie en digitale ervaring voor Velon, waarmee we de visie van de teams ondersteunen. Het ontwikkelen van het wereldwijde wielrennen, de zichtbaarheid ervan verhogen en een duurzame economische stabiliteit creëren wordt hierdoor meer mogelijk.”

 

Richard Plugge, algemeen directeur van Team LottoNL-Jumbo zei:

“Deze samenwerking is een historische stap in de goede richting voor het professionele wielrennen. We gaan samenwerken met een van de grootste sport organisaties ter wereld en ik geloof dat dit ons gaat helpen om de sport op het punt te brengen waar het hoort en dat is in de harten en gedachten van de wielerfans. Team LottoNL-Jumbo doet dit al een paar jaar en we kunnen het nu toegankelijk maken voor alle fans. In de nabije toekomst kunnen we hen een mooie ervaring bieden. We willen samenwerken met de andere steekhouders in het wielrennen zodat we als sport groeien en de teams en de renners op die manier een toekomst met zekerheid geven.”

 

Robert Gesink, professioneel wielrenner van Team LottoNL-Jumbo:

"Velon heeft mede als doel om de wielersport nog dichter bij de fans te brengen. Ik kan me voorstellen dat het mooi is om live data te zien van mijn prestaties en van mijn concurrenten tijdens wedstrijden. Het is goed dat renners en teams een bijdrage leveren aan de ontwikkeling van onze sport."

Gerelateerde updates