Powered by
fr Critérium du Dauphiné
WorldTeam Men 08 jun '25 - 15 jun '25
7/8 Grand-Algueblanche › Valmeinier 1800 131km
8/8 Val-d'Arc › Plateau du Mont-Cenis 133km
ch Tour de Suisse Women
WorldTeam Women 12 jun '25 - 15 jun '25
3/4 Oberkirch › Küssnacht 123km
4/4 Küssnacht › Küssnacht 129km
ch Tour de Suisse
WorldTeam Men 15 jun '25 - 22 jun '25
1/8 Küssnacht › Küssnacht 129km
2/8 Aarau › Schwarzsee 177km
3/8 Aarau › Heiden 195km
it Giro d'Italia Next Gen
Development Team 15 jun '25 - 22 jun '25
1/8 Rho › Rho 8km
2/8 Rho Fiera Milano › Cantù 146km
3/8 Albese Con Cassano › Passo del Maniva 144km
dk Copenhagen Sprint
WorldTeam Women 21 jun '25
1/1 Roskilde › Copenhagen 151km
dk Copenhagen Sprint
WorldTeam Men 22 jun '25
1/1 Roskilde › Copenhagen 235km
fr Tour de France
WorldTeam Men 05 jul '25 - 27 jul '25
1/21 Lille › Lille 185km
2/21 Lauwin-Planque › Boulogne-sur-Mer 212km
3/21 Valenciennes › Dunkerque 178km
it Giro d'Italia Women
WorldTeam Women 06 jul '25 - 13 jul '25
1/8 Bergamo › Bergamo 13km
2/8 Clusone › Aprica 99km
3/8 Vezza D'Oglio › Trento 124km
Hoe INSCYD Team Jumbo-Visma heeft geholpen in voorbereiding op de klassiekers

Hoe INSCYD Team Jumbo-Visma heeft geholpen in voorbereiding op de klassiekers

Onze renners doen meerdere keren per jaar een lactaattest. Head of Performance Mathieu Heijboer legt uit hoe die test onze renners helpt bij de voorbereiding op de klassiekers.

Er zijn enkele belangrijke fysiologische behoeften waaraan rijders voorafgaand aan het klassieke seizoen moeten werken. Mathieu Heijboer: “Wij vinden vo2max en anaerobe drempel belangrijk en daarnaast absolute power. Daarom zal een lichte renner met weinig absoluut vermogen niet snel in een klassieker goed kunnen presteren. We trainen in de voorbereiding vooral op deze metrics.”

Heijboer geeft ook enkele voorbeelden van de doelen die we tijdens de testen hebben gesteld: ”Wat betreft de vo2max proberen we een zo hoog mogelijk resultaat te krijgen. Klassiekers zijn nu eenmaal een uitputtingsslag waarbij uithouding het belangrijkste is. Daarnaast proberen we Vlamax individueel te 'tunen', maar dit is voor elke renner verschillend. In het algemeen kun je stellen dat een klassieker renner tussen de 0,35 - 0,5 mmol/L/s zit.”

Met behulp van de INSCYD-testen kunnen we metrics bepalen, daarna gericht trainen en na een bepaalde periode weer controleren. Dus deze testen zijn essentieel in onze trainingssturing.

Dit seizoen zijn we in januari begonnen met testen in Alicante. Tijdens dit trainingskamp testen we op het vlakke met sprinttesten en bergop met een vierfasetest. Op dit moment zijn onze klassieke renners terug in Alicante voor de laatste voorbereidingen. We zullen enkele testen uitvoeren en de resultaten vergelijken met de testen van afgelopen januari. Met deze laatste resultaten zetten we de training voort richting de klassiekers.

 / 

Gerelateerde updates