Team Jumbo-Visma en Techonomy Sports verlengen samenwerking tot en met 2023

Team Jumbo-Visma en Techonomy Sports verlengen samenwerking tot en met 2023

Sinds 2018 werken Team Jumbo-Visma en Techonomy Sports intensief samen om invulling en uitvoer te geven aan de digitale strategie van het team. Deze samenwerking is verlengd tot en met 2023, waarmee Techonomy zich ook als Official Supplier heeft verbonden aan het team.

Om niet alleen op sportief vlak, maar ook op het digitale vlak op kop te rijden geeft Team Jumbo-Visma sinds 2018 actief uitvoer aan een digitale strategie. Het doel van deze strategie is om wieler- en schaatsfans digitaal met leuke en relevante communicatie en campagnes te betrekken bij het team. Dit vraagt om een state of the art marketing infrastructuur, koppelingen tussen verschillende applicaties en om uitvoering te geven aan creatieve en intelligente marketingcampagnes. Als full-service digital sportmarketing bureau ondersteunt Techonomy het marketing- en communicatieteam van Team Jumbo-Visma dagelijks met deze werkzaamheden: van webshop campagnes tot inrichting van slimme marketingautomations en van creatieve data activaties tot de inzet van relevante communicatie in e-mailcampagnes met fans.

In de werkzaamheden staat het versterken van de relatie met wieler- en schaatsfans centraal. Door leuke en relevante campagnes op te zetten waar fans aan mee kunnen doen, leert het team haar fans beter kennen. Door deze interesses en voorkeuren vervolgens in de communicatie met fans te gebruiken, versterkt het de band tussen het team en de fans. Denk bijvoorbeeld aan een leuke attentie op de verjaardag, een aanbod voor een product uit de webshop op basis van een aangekocht product in het verleden of een welkomstbericht wanneer een nieuwe fan zich bij de ploeg meldt. Maar ook leuke winacties, gamification campagnes tijdens feestdagen en wedstrijden en het stemmen op het favoriete wieler- of schaatsmoment van de maand. De marketingresultaten zijn het bewijs van een succesvolle strategie: hogere open rates van e-mails, meer interactie op digitale communicatie, efficiëntere inzet van marketingbudgetten en toenemende aankopen in de online shop.

"We zijn ervan overtuigd dat deze samenwerking op langere termijn bijdraagt aan ons ultieme doel: #samenwinnen"

Jasper Saeijs

Mike Mulders (Marketing Manager) en Damian François (Business Director) kijken uit naar de verdere samenwerking: “De synergie tussen onze organisaties is op het gebied van innovatie en ambitie enorm. Waar Team Jumbo-Visma dit op het asfalt en op het ijs doet, doen wij dat in de digitale wereld. Hierdoor zijn we gezamenlijk in staat om middels de inzet van slimme digitale marketing de relatie tussen fans en het team te versterken, meer waarde te halen uit de digitale assets (onder andere e-commerce omgeving) en van toegevoegde waarde te zijn voor andere aangesloten partners van het team. De campagnes die we samen met Team Jumbo-Visma en haar partners ontwikkelen leveren niet alleen een directe bijdrage aan de doelstellingen van Team Jumbo-Visma maar ook die van haar partners. Het feit dat Team Jumbo-Visma het lef heeft om ook digitaal te investeren, levert ze zowel op korte als op lange termijn enorme waarde op.”

“We zijn verheugd dat we de jarenlange samenwerking met Techonomy Sports hebben verlengd en dat zij samen met TDE en Fanalists ons digital team blijven versterken. De expertise die Techonomy op digitaal vlak met zich meebrengt, helpt ons om onze community verder te laten groeien en een hogere betrokkenheid rondom onze teams en atleten te creëren. We zijn ervan overtuigd dat deze samenwerking op langere termijn bijdraagt aan ons ultieme doel: #samenwinnen”, aldus Jasper Saeijs, Marketing Manager van Team Jumbo-Visma.

Gerelateerde updates