fr National Championships France ME - ITT
WorldTeam Men 25 jun '26
1/1 Aoste › Les Vals du Dauphiné 29km
fr Tour de France
WorldTeam Men 04 jul '26 - 26 jul '26
1/21 Barcelona › Barcelona 19km
2/21 Tarragona › Barcelona 182km
3/21 Granollers › Les Angles 196km
be Grote Prijs CHW Beveren
WorldTeam Women 12 jul '26
1/1
be Baloise Ladies Tour
WorldTeam Women 15 jul '26 - 19 jul '26
1/6 Ijzendijke › Ijzendijke
2/6 Oostende › Knokke-Heist
3/6 Zulte › Zulte
dk PostNord Tour of Denmark
WorldTeam Men 29 jul '26 - 02 aug '26
1/5 Aalborg › Aalborg 185km
2/5 Glyngøre › Skive 179km
3/5 Fredericia › Vejle 207km
fr Tour de France Femmes avec Zwift
WorldTeam Women 01 aug '26 - 09 aug '26
1/9 Lausanne › Lausanne 137km
2/9 Aigle › Genève 149km
3/9 Genève › Poligny 157km
es DSSK (Donostia San Sebastian Klasikoa)
WorldTeam Men 01 aug '26
1/1
pl Tour de Pologne
WorldTeam Men 03 aug '26 - 09 aug '26
1/7 Gdynia › Koszalin 234km
2/7 Międzyzdroje › Szczecin 150km
3/7 Gorzów Wielkopolski › Zielona Góra 193km
Roglic neemt met podiumplaats in Ronde van Lombardije afscheid van team

Roglic neemt met podiumplaats in Ronde van Lombardije afscheid van team

Primoz Roglic is als derde geëindigd in de Ronde van Lombardije. De Sloveen, voor het laatst in actie in het tricot van Team Jumbo-Visma, verzekerde zich in de slotfase in een sprint van een podiumplaats. Tadej Pogacar won solo.

Roglic was bij de start vastberaden mee te strijden voor de overwinning. De Sloveen zette die ambitie kracht bij door zich niet te verstoppen gedurende de koers. De Sloveen toonde zich immer aan het front. Toen Roglic een moeilijk moment leek te kennen op een van de vele klimmetjes vocht hij zich op karakter terug naar het wiel van zijn concurrentie.

Pogacar versnelde even later en de vogel was gevlogen. Roglic perste in de finishstraat nog alles uit zijn moegestreden benen, met een derde plek als uiteindelijk resultaat. Met het passeren van de streep in Bergamo zit het tijdperk van Roglic bij Team Jumbo-Visma erop. Hij behaalde daarin 74 overwinningen, waaronder viermaal het eindklassement van een grote ronde. Roglic trekt komend seizoen naar Bora.

“Ik heb vandaag alles gegeven wat nog in de tank zat”, verklaart Roglic. “De benen lieten me een beetje in de steek, maar desondanks bleef ik vechten tot op de streep. Ik heb afgezien in de laatste vijftig kilometer. Ik kan me gelukkig prijzen met een podiumplaats. Het is voor het eerst dat ik dat bereik in deze koers. Graag had ik het tijdperk bij deze ploeg afgesloten in stijl, maar dat zat er vandaag helaas niet in.”

"Het was een tijd die ik voor geen goud had willen missen"

Primoz Roglic

Roglic blikt wat verder terug op zijn tijd bij de Nederlandse formatie. “Het was een fantastische periode bij Team Jumbo-Visma. Ik kan er enkel met trots op terug kijken. We hebben samen een hoop meegemaakt in de afgelopen acht jaar. Het was een tijd die ik voor geen goud had willen missen. Ook in het laatste seizoen hebben we samen weer een hoop mooie dingen bereikt. Dat seizoen sluit ik nu af met de derde plaats in Lombardije. Het was een achtbaan van emoties, met een hoop mooie herinneringen die me voor eeuwig bij zullen blijven. Het was een prachtig hoofdstuk in mijn leven.”

Gerelateerde updates