Roglic trekt goede vorm door met vierde plaats in Tre Valli Varesine

Primoz Roglic is de Tre Valli Varesine als vierde geëindigd. In de Italiaanse heuvelklassieker sprintte de 33-jarige Sloveen van Team Jumbo-Visma in de achtervolgende groep naar de vierde plek. Ilan Van Wilder reed solo richting de overwinning.

Vanuit Busto Arsizio trok het peloton richting Varese, waar het lokale ronden met onderweg enkele uitdagende hellingen afwerkte. Nadat de vroege vlucht werd bijgehaald door het peloton, ging Wilco Kelderman zijn kans voorin. De Nederlandse Team Jumbo-Visma-renner kreeg twee metgezellen mee, maar veel ademruimte kreeg het drietal niet. Op de voorlaatste beklimming van de dag was alles te herdoen. Van Wilder demarreerde op kousenvoeten, waarna hij solo de streep bereikte. In de achtervolgende groep strandde Roglic op een zucht van een podiumplek.

“Door het bochtige parcours en de vele hellingen was het een lastige wedstrijd om te controleren”, zegt Kelderman na afloop. “Al zaten we als ploeg steeds goed vertegenwoordigd. Zowel ik als Attila (Valter) schoof enkele keren mee voorin. In de finale was het aan Primoz om mee te gaan met de favorieten, wat hij ook deed.”

Kelderman blikt tevreden terug op de ploegprestatie. “Het plan was om te anticiperen op de aanvalspogingen en om zelf iets te forceren. Verschillende jongens mochten vandaag hun kans gaan om mee te koersen. Een grote voorsprong opbouwen bleek lastig op dit parcours, maar het was fijn om aanvallend en tactisch te rijden. We kunnen concluderen dat we er een goede wedstrijd hebben opzitten. We kunnen met vertrouwen richting de Ronde van Lombardije komende zaterdag.”

Tre Valli Varesine

One day race