Team Jumbo-Visma kan niet meedingen naar podiumplaats in derde etappe Simac Ladies Tour

In de derde etappe van de Simac Ladies Tour is het de rensters van Team Jumbo-Visma niet gelukt om mee te doen voor een podiumplaats. Anna Henderson bleek bij de pinken, maar de Britse moest na een manoeuvre van een andere sprintende renster in de remmen knijpen. Charlotte Kool kwam uiteindelijk als eerste over de finish.

Rit drie van de Nederlandse wedstrijd bracht de rensters naar de Flevolandse polders. Vlak na de start in Emmeloord vertrok er een kopgroep van drie. Dit drietal creëerde een voorsprong van ruim zes minuten. Het tempo werd door het peloton naarmate het einde naderde echter flink opgevoerd, en zodoende werden de koplopers op tien kilometer van de meet weer gegrepen. In de massasprint kwam Henderson dichtbij, maar de 24-jarige renster kon haar sprint niet voltooien.

Maud Oudeman vertelt over de tactiek waarmee de rensters van Team Jumbo-Visma vandaag vertrokken. “Het plan was vandaag om als team te rijden. Dat is goed gelukt. Komend weekend staan er twee zware etappes op het programma. Met Riejanne (Markus) en Anna staan we er goed voor in het klassement. We proberen de komende dagen weer als team te rijden en zo een gooi te doen naar een goede klassering in de eindrangschikking.”

"Mijn eerste jaar bevalt heel goed"

Maud Oudeman

“Mijn eerste jaar bevalt heel goed”, vertelt de renster uit Nijmegen, bezig aan haar eerste seizoen in dienst van Team Jumbo-Visma. “Ik voel me welkom en ik leer enorm veel van de rensters en stafleden. Ik koers echt met plezier en het is bijzonder om onderdeel te zijn van dit team. Eigenlijk gaat het al mijn verwachtingen te boven”.

Morgen trekt het peloton de Limburgse heuvels in, met Valkenburg als start- en finishplaats.