Team Visma | Lease a Bike wordt niet beloond voor offensieve instelling in Rund um Köln

Team Visma | Lease a Bike heeft zichzelf net niet kunnen belonen met een podiumplaats in Rund um Köln. Na een attractieve koers van bijna twee honderd kilometer moesten Matthew Brennan en Loe van Belle genoegen nemen met een zesde en negende plek in de eindsprint.

In de wedstrijd met start en finish in Keulen kregen acht renners een vrijgeleide van het peloton. De voorsprong van het octet bedroeg maximaal zes minuten, maar die verdween als sneeuw voor de zon toen Team Visma | Lease a Bike zich met de wedstrijd ging bemoeien. Onder meer Brennan, die volgend seizoen de overstap maakt naar het WorldTour-team van Team Visma | Lease a Bike, toonde zich aanvalslustig en sloeg samen met twee andere renners een gaatje op het peloton.

Het drietal werkte goed samen en bouwde in korte tijd een voorsprong op van een minuut. Het peloton riep ze op twaalf kilometer van de aankomst tot de orde, waarna de sprintersploegen zich opmaakten voor een massasprint. Brennan en Van Belle zaten in de laatste kilometer goed van voren, maar raakten ingesloten aan de rechterkant van de weg. Casper van Uden kroonde zich tot winnaar.

"Ik ben superblij met de manier waarop ze gekoerst hebben."

Robert Wagner

"Ik heb een hele sterke en actieve ploeg aan het werk gezien. Daar kan ik alleen maar heel tevreden over zijn", reageert ploegleider Robert Wagner. "We waren op de afspraak waar we op de afspraak moesten zijn, alleen was de situatie met Matthew in de kopgroep niet ideaal. Hij is namelijk onze sterkste sprinter, maar toen hij voorop kwam te zitten, dachten we: misschien komen er nog andere renners bij. Helaas gebeurde dat niet."

In de eindsprint verrichtten Julien Vermote en Tosh Van der Sande knap werk door Brennan en Van Belle van voren af te zetten, maar de jonkies konden zich niet mengen in de strijd om de overwinning. "Ik kan de jongens niets verwijten. Ze hebben allemaal inzet getoond en hun best gedaan. Ik ben superblij met de manier waarop ze gekoerst hebben", aldus Wagner.

Rund um Köln

One day race