Vos besluit Wereldbeker Maasmechelen als zesde

Marianne Vos is als zesde geëindigd in Maasmechelen. De 35-jarige Nederlandse reed haar eerste wereldbekerwedstrijd van het veldritseizoen, maar kon in België nog niet meestrijden voor de ereplaatsen.

Vos, startend vanaf de tweede rij, werd bij het eerste steile heuveltje even opgehouden en moest meteen in de achtervolging. Gedurende de beginfase werd duidelijk dat het voorin te hard ging voor de renster van Team Jumbo-Visma. Vos reed haar eigen cross, werd sterker en sterker naarmate de wedstrijd vorderde en kwam na een inhaalrace als zesde over de streep.

“Ik begon vanaf de tweede startrij en probeerde meteen mee te gaan met de besten, maar ik merkte dat dat veel kracht kostte”, vertelt Vos na afloop. “Daarom moest ik in de tweede ronde even passen en mijn eigen tempo pakken. Daarna heb ik geprobeerd een foutloze koers te rijden. Dat ging goed, maar versnellen zat er niet meer in. De jonge rensters doen het momenteel ongelooflijk goed. Het niveau ligt heel hoog. Dat dwingt mij om ook het allerbeste uit mezelf te halen. Dit was mijn plaats vandaag. Ik ben tevreden.”