Powered by
ae UAE Tour Women
WorldTeam Women 06 feb '25 - 09 feb '25
3/4 Al Ain Qasr Al Muwaiji › Jebel Hafeet 152km
4/4 Abu Dhabi Fatima Bint Mubarak Ladies Academy › Abu Dhabi Breakwater 127km
om Tour of Oman
WorldTeam Men 08 feb '25 - 12 feb '25
1/5 Bushar › Bimmah Sink Hole 177km
2/5 Al Rustaq Fort › Yitti Hills 202km
3/5 Fanja › Eastern Mountain 180km
es Setmana Ciclista Volta Femenina de la Comunitat Valenciana
WorldTeam Women 13 feb '25 - 16 feb '25
1/4 Alzira › Gandia 112km
2/4 Benicàssim › Nules 134km
3/4 Sagunt › València 118km
ae UAE Tour
WorldTeam Men 17 feb '25 - 23 feb '25
1/7 Madinat Zayed Shams Solar Park › Liwa Palace 138km
2/7 Al Hudayriyat Island › Al Hudayriyat Island 12km
3/7 Ras al Khaimah › Jebel Jais 179km
es Clásica Jaén
WorldTeam Men 17 feb '25
1/1
pt Volta ao Algarve em Bicicleta
WorldTeam Men 19 feb '25 - 23 feb '25
1/5 Portimão › Lagos 190km
2/5 Lagoa › Alto da Foia 177km
3/5 Vila Real Santo António › Tavira 183km
be Omloop Nieuwsblad
WorldTeam Women 01 mrt '25
1/1
be Omloop Nieuwsblad
WorldTeam Men 01 mrt '25
1/1
Vos grijpt net naast ritzege in laatste etappe Giro Donne

Vos grijpt net naast ritzege in laatste etappe Giro Donne

Marianne Vos is als tweede geëindigd in de laatste etappe van de Giro Donne. De 36-jarige Nederlandse reed een sterke massasprint, maar kwam uiteindelijk een wiellengte tekort om Chiara Consonni te verslaan. Fem van Empel sluit haar eerste grote ronde af op een elfde plaats in het algemeen klassement.

De laatste rit naar Olbia stond bol van de aanvallen, al wist niemand echt een groot gat te slaan. Ook Team Jumbo-Visma reed alert en deelde met Van Empel, Karlijn Swinkels en Linda Riedmann zo nu en dan een speldenprikje uit. Toch stond niets een massasprint in de weg. Riedmann loodste Vos op knappe wijze door de bochtige finale. De drievoudig wereldkampioene moest nadien op de laatste rechte lijn even inhouden en kon Consonni net niet meer passeren.

"Ik baal wel een beetje."

Marianne Vos

“Het was een hete dag en we wisten van tevoren al dat we de klimmetjes moesten overleven”, vertelt Vos. “We wilden zoveel mogelijk rensters overhouden om te controleren. Dat ging heel goed. In de laatste bocht reed ik kortstondig in de wind en moest ik me een beetje terug laten zakken. Daardoor moest ik van te ver komen. Ik baal wel een beetje. Anderzijds hoort het bij het sprinten, want soms moet je gokken. We hebben als ploeg een hele goede Giro gereden, al hadden we graag nog een overwinning gepakt.”

 / 

Gerelateerde updates