Team Jumbo-Visma wil samen met Vuelta wielergekte in Nederland verder aanwakkeren

Team Jumbo-Visma wil samen met Vuelta wielergekte in Nederland verder aanwakkeren

Vandaag werd het parcours van de Vuelta a España gepresenteerd. Met drie ritten in Nederland krijgt de Spaanse ronde een Nederlands tintje. Een uitgelezen kans voor Team Jumbo-Visma om de wielergekte in eigen land verder aan te wakkeren. Met leuke fanzones, specifiek ontworpen fanitems en een open dag in de nieuwe Service Course in etappeplaats ’s-Hertogenbosch dompelt het team Nederland onder in Spaanse sferen.

De feiten even op een rij: de Vuelta van volgend jaar start op vrijdag 19 augustus met een ploegentijdrit in Utrecht. Team Jumbo-Visma wil daar hoge ogen gooien. De dag erna gaat het van Den Bosch naar Utrecht en de derde koersdag staat Breda-Breda op het programma.

“Dat de Vuelta in Nederland start is natuurlijk ontzettend leuk voor ons als Nederlands wielerteam”, legt een enthousiaste Sander Kruis, commercieel manager, uit. “De Vuelta is immers een speciale ronde voor ons. Zo hebben we met Primoz Roglic een drievoudig winnaar in huis. De Ronde van Spanje is ook de eerste grote ronde die we op onze naam konden zetten: dat blijft toch bijzonder. En daar komt nog bij dat ons hoofdkantoor gevestigd is in Den Bosch, waar de koers op de tweede dag vertrekt.”

Team Jumbo-Visma trekt deze zomer dan ook alle registers open om de wielergekte in eigen land aan te wakkeren en de Spaanse sfeer naar Nederland te halen.

“Dat zo’n grote ronde Nederland aandoet, biedt ons veel kansen”, gaat Kruis verder. “Zowel voor de fans, sponsors, partners en renners toveren we Nederland drie dagen om tot Spanje. Ik wil nog niet teveel uit de doeken doen, maar we denken aan leuke fanzones bij elke etappe, het ontwikkelen van een specifiek shirt, een evenement waarbij je met de Swapfiets van de ene naar de andere passage in de koers kunt fietsen, dat soort dingen.”

Met de doortocht van de Vuelta door Nederland wordt deze koers ook buiten de sportieve ambities dus een hoogtepunt waarop Team Jumbo-Visma wil focussen. Veel mensen in contact laten komen met wielrennen op het hoogste niveau past dan ook goed bij het DNA van de ploeg en waar Team Jumbo-Visma voor wil staan.

“Zo zetten we ons met onze Academy erg in om jongeren te stimuleren om te sporten”, verduidelijkt Sander. “Op het moment dat de Vuelta in Nederland passeert, willen we graag veel nieuwe mensen leren kennen en vooral inspireren. Dat kan het wielrennen alleen maar ten goede komen. Daar zetten we ook ons gloednieuwe hoofdkantoor in Den Bosch voor in door middel van een open dag. Met die open dag, maar ook met de fanzones, unieke fanitems en events waar ik daarnet al over sprak, willen we echt een Team Jumbo-Visma experience meegeven aan alle bezoekers.”

Daar zullen trouwens ook de renners van de ploeg mee voor zorgen. Zeker voor de Nederlandse jongens is het een speciale beleving om in hun eigen land te kunnen starten in zo’n grote ronde.

“Ik herinner me nog de orkaan aan gejuich toen onze renners passeerden in de proloog van de Tour in Utrecht in 2015. Kippenvel. Laten we er in augustus volgend jaar hier ook zo’n feest van maken. Wij zullen alles op alles zetten om iedereen een mooie beleving te geven”, belooft Kruis.

Gerelateerde updates