Powered by
fr Paris - Tours Elite
World Tour 06 okt '24
1/1 Chartres › Tours 213km
fr Paris - Tours Espoirs
Development Team 06 okt '24
1/1 Bonneval › Tours 178km
it Coppa Bernocchi - GP Banco BPM
World Tour 07 okt '24
1/1 Legnano › Legnano 174km
nl Simac Ladies Tour
Women's Team 08 okt '24 - 13 okt '24
1/6 Gennep › Gennep 10km
2/6 Coevorden › Assen 154km
3/6 Zeewolde › Zeewolde 148km
it Tre Valli Varesine
World Tour 08 okt '24
1/1 Busto Arsizio › Varese 200km
it Gran Piemonte
World Tour 10 okt '24
1/1 Valdengo › Borgomanero 182km
it Il Lombardia
World Tour 12 okt '24
1/1 Bergamo › Como 252km
cn Gree-Tour of Guangxi
World Tour 15 okt '24 - 20 okt '24
1/6 Fangchenggang › Fangchenggang 149km
2/6 Chongzuo › Jingxi 181km
3/6 Jingxi › Bama 214km
Team Visma | Lease a Bike blijft herkenbaar in nieuw tenue

Team Visma | Lease a Bike blijft herkenbaar in nieuw tenue

Team Visma | Lease a Bike lanceerde tijdens de ploegenvoorstelling het tenue voor het wielerseizoen 2024. Met de nieuwe combinatie van Visma en Lease a Bike als hoofdsponsors wordt een nieuwe start gemaakt die voortborduurt op alles wat de ploeg de laatste jaren heeft gepresteerd en opgebouwd. Dat komt nadrukkelijk tot uiting in het tenue, waarin geel en zwart nog altijd de boventoon voeren.

De renners van Team Visma | Lease a Bike blijven ook in de toekomst herkenbaar voor de fans aan de kleuren geel en zwart. Op het nieuwe tenue prijken Visma en Lease a Bike als nieuwe hoofdsponsors prominent centraal. Voor Jumbo is als Founding Partner een speciaal logo op de rug geplaatst. Verder is er een plaats voor partners Cervélo, Betcity, Sram, Loyalty en kledingsponsor AGU. De broek is klassiek zwart met de logo’s van Visma, Lease a Bike, Betcity, Cervélo en Agu.

“Ik vind het echt een super mooi tenue”, aldus Wout van Aert. “We blijven herkenbaar aan de kleuren die we al zoveel jaar gebruiken. Geel is het hoogst haalbare in onze sport, dus ik vind het wel symbolisch dat dat ook de kleur van ons shirt is. De fellere kleur maakt bovendien dat we nog meer opvallen. Daarnaast hebben we dit jaar een mooi clean shirt. Het oogt allemaal heel verzorgd.”

“Vandaag lanceren we meer dan alleen een nieuw tenue”, aldus een trotse algemeen directeur Richard Plugge. “We lanceren samen met onze nieuwe naamgevende partners een nieuwe huisstijl die volledig tot uiting komt in dat nieuwe tenue. Een huisstijl waarmee we dicht bij onszelf blijven en alles wat we de afgelopen jaren hebben opgebouwd: we blijven geel-zwart en we blijven gebruikmaken van de kenmerkende hexagon en honingraat. Die zaken verankeren we in het bedrijf dat achter onze ploeg staat. Dat bedrijf heette Blanco Pro Cycling, maar wordt vanaf nu Yellow B. Tegelijk hebben we gekozen voor een fellere kleur geel en vinden we onze nieuwe hoofdsponsoren Visma en Lease a Bike uiteraard terug in ons nieuwe logo en onze nieuwe teamnaam. We zijn heel blij dat Visma en Lease a Bike zich scharen achter onze visie om onze teamkleuren te behouden en ons zo steunen in onze missie om een nalatenschap op te bouwen.”

Richard Plugge gaat verder: “Aan de basis van de nieuwe huisstijl staat onze nieuwe belofte: beyond victory. We hebben ons de afgelopen jaren opgewerkt tot een van de beste wielerteams in het peloton. Daar stopt het voor ons echter niet. Zoals al eerder gezegd: we willen de komende jaren bouwen aan een nalatenschap voor de eeuwigheid. Om dat te doen moeten we verder kijken dan alleen winnen en gaat het bijvoorbeeld ook om de manier waarop die overwinning tot stand komt. Wij willen met onze unieke manier van samenwerken en koersen geschiedenis schrijven. Het zou heel mooi zijn als dat uiteindelijk over de hele wereld meer mensen inspireert om op de fiets te stappen, of dat nu is om te sporten of om zich te verplaatsen.”

 / 

Gerelateerde updates